fredag 3 juli 2015

Bullandö Marina den 3 juli 2015

Hej alla! Vi fortsätter vår resa hemåt och ligger nu i Bullandö på Värmdö. Vädret har blivit bättre och bättre och de två senaste dagarna har vi njutit av solen, även om det idag blåste "som attan" innan vi kom hit.
Sist vi hörde av oss så var vi på Öland där vi var i 3 dagar. Vi lämnade Byxelkrok på Bosses födelsedag den 26 juni och stannade på Idö utanför Västervik. En fin ö med fortfarande några fast boende. Kanske ättlingar till lotsar som har varit verksamma här från 1600-talet till i mitten av 1980-talet.
Lördag 27 juni blev vår natthamn Fyrudden i Gryts skärgård. Efter det gick vi till vackra Harstena. Vi tog del av öns histora på museét i det gamla skolhuset.
Från Harstena till Trosa som vi besökt tre gånger tidigare. Men staden är så mysig så det är bara kul att komma tillbaka. Stannade två nätter.
På Landsort den 1 juli träffade vi Anki och Örjan från Njutånger och vi fick en trevlig kväll tillsammans. Under dagen cyklade vi tvärs över ön i den vackra naturen.
Efter det fick vi en jättevarm dag i Östermarsfladen på Nåttarö. Ett populärt ställe för båtfolk.
Och nu ligger vi utanför krogen på Bullandö där vi ätit en god hamburgare.